tisdag 27 januari 2015

Varav minst fem år som trollkarl med god kunskap i IT-teknik

Jag tittar väldigt mycket på jobb nu. Jag har tittat väldigt mycket på jobb under hela hösten. Lite skevt, eftersom jag de facto var jobbsökande under åtta månader och då jag enbart under grava stressvettningar och med skakig hand framför ögonen gick in på platsbanken. Jag antar att det är för att jag inte behöver söka jobb just nu. Jag pluggar och kommer att göra det i ett och ett halvt år till. Då är jag fine med att längta till något annat, med att skrolla igenom kvalifikationer som världens mest utåtriktade och allmänt goaste människa med minst fem års arbetserfarenhet inom kommunikationsstrategi och coachning. Vi ser helst att dina fem års arbetserfarenhet har varit här på arbetsplatsen, kanske som chef. Kanske på kontoret intill. Meriterande är att du talar flytande swahiliHelst ska du ha ett porlande skratt, du lyser upp varje rum du kommer in i. Vi ser helst att du har raka tänder. 

Dvs egenskaper jag inte har (än?), men som ännu inte inte resulterat i detta



Progress! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar